Fiecare bordei ar trebui să aibă un certificat energetic

22:39 AtelierMarbelle 0 Comments

”Soare, Soare nu pleca
Nu -mi trimite iarna grea
Că-n sobă n-am ce băga.
Casa nu e izolată
Cred că anul ăsta o fac lată.
Recunosc, nu prea îmi place
Să trudesc. Asta e, și pace!
Soare, și tu ești înșelător
Nu mi-ai zis că ești așa un călător.
Iarna tu te duci în țări mai calde
Și pe mine mă lași cu buzele umflate.
Că  dacă știam eu vreun pic
De certificat energetic
Mă lăsam auditată
Și nu de peisaj furată”.
Doamna profesoară de română: Despre ce e vorba în această poezie și ce a vrut autorul să spună prin versurile sale? Să ridice mâna sus cine știe! Nu văd nici o mână ridicată? Bibescule, ridică-te tu în picioare și uimește-ne cu înțelepciunea ta!
Bibescu (elev silitor): E despre tanti Floricica din satul nostru! Că ea e singura din sat, doamna profesoară, care îngheață de frig în fiecare iarnă. În fiecare an zice că-i cheamă pe domnii de la Enermed să-i facă o termoviziune, dar ea vara își cumpără ochelari de soare de la Dolce & Cabana și țoale de la buticul din deal. Și când vine iarna zice c-a rămas fără bani.
Doamna profesoară de română: Ce aiureli îndrugi tu acolo, Bibescule?
Bibescu (care nu se lasă): Păi bunica mea știe vorba aia românească : "dacă nu semeni păpuşoii la vreme, pui meleșteul pe foc". Cu alte cuvinte, ”ce semeni, aia culegi”. Acuma, eu zic să poarte tanti Floricica toate țoalele alea, una peste alta, că a cumpărat azi-vară, cu căruța. C-apoi la noi au venit domnii de la Enermed , ne-au făcut rapid un certificat energetic de ne-au zis ce consum de energie avem și ce să facem să-l reducem. Și bunica, văzându-i așa pricepuți, le-a zis să se uite ei și la casă și să ne zică de ce e așa curent înăuntru. Să zică dânșii, dacă sunt specialiști. Că ne trage frigul pe la picioare și ne-am îmbolnăvit tare iarna trecută. Și iacă, au făcut domnii aceia un audit energetic, au pus aparatul de termoviziune să vadă de se pierde căldura pe undeva și apoi i-au spus bunicii exact ce ți cum trebuie făcut.
Doamna profesoară de română: Ce televiziune, măi Bibescule? Nu mai vorbi prostii că-ți dau nota patru și te las repetent!
Bibescu (băiat deștept): Termoviziunea, doamnă, e singura metodă nedistructivă cu ajutorul căreia se depistează rapid ce probleme are o clădire. Adică, dacă nu e izolată bine termic, dacă sunt probleme cu instalațiile sau dacă sunt infiltrații de aer din exterior sau infiltrații de apă. Iac-așa arată, doamna profesoară:
Doamna profesoară de română: Măi Bibescule, nu mai fă pe deșteptu' cu mine și pune mâna și învață poezia că te-ascult mâine și-ți dau o notă de-ți scot eu toate nebuniile din cap!
Bibescu (foarte ascultător): Da, doamnă, eu învăț poezia, dar vă zic să-i chemați și dvs pe domnii aceia că tare bine-i acum în casă la noi. Cald și bine. Să vedeți ce toarce și mâța noastră Mița, că-i place tare mult și ei la căldurică!
Mrrrrr!!!!!

*Articol scris pentru SuperBlog 2018- Proba 13
**Fotografiile sunt preluate de pe site-ul sponsorului probei, Enermed Impex Srl


0 comentarii: