A venit iarna, acoperă-mi casa cu cel mai bun acoperiș!

21:10 AtelierMarbelle 0 Comments

Locuiesc într-un oraș mic de munte, din provincie. Strada mea este frumoasă, curată și are case îngrijite în care trăiesc oameni gospodari. Când au apărut termopanele,  Vasile a fost primul care și-a schimbat toate geamurile din casă. A urmat Georgică, Ion, Costel și apoi toți ceilalți, până s-a umplut strada de case cu termopane. La fel s-a întâmplat și cu încălzirea cu centrală pe lemne, vopsirea gardului din fața casei și schimbarea țiglei metalice de pe acoperiș. Așa e pe la noi. Când cineva de pe stradă face o schimbare, îl imită toți vecinii. Lucrăm cu aceiași meseriași, cumpărăm de la aceiași furnizori pentru că așa ne-am obișnuit.

Dar toate astea s-au schimbat de când a venit la noi pe stradă Pamfil. Pamfil nici măcar nu ne-a întrebat de unde am cumpărat țigla metalică, la ce preț și de la ce furnizor. Am vrut eu să fiu vecin de treabă și i-am dat imediat numărul de telefon de la furnizorul nostru să nu mai stea el să piardă vremea căutând pe internet. Dar el știți ce a făcut? A spus că vrea mai întâi să se intereseze și de alte oferte, să vadă care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui tip de acoperiș, să cântărească bine și după aceea să ia decizia finală.

”Ce să cântărești, Pamfil? l-am întrebat. Asta e cea mai bună țiglă pentru că noi toți de pe stradă din-asta ne-am pus și n-am avut nici o problemă”.

”Fiecare om e diferit, mi-a răspuns Pamfil. Unul vrea sus la mansardă o cameră pentru oaspeți, iar celălalt poate vrea ca în pod să fie doar un depozit. Avem gusturi diferite, nevoi diferite, bugete diferite.”

”Se pare că tu știi deja ce vrei, Pamfile!”

”Știu că vreau un acoperiș bun și vreau să comand totul din același loc. Nu-mi doresc să alerg la un depozit pentru țiglă, la alt depozit pentru accesorii și la altul pentru sistem pluvial. Ah, și mai vreau prețuri bune și marfă de calitate”.

”Vrei cam multe, Pamfile! Nu prea cred că poți să le ai pe toate. Trebuie să faci și tu niște compromisuri pe ici, pe colo.”

” Există un magazin online, Vindem-Ieftin.ro, unde se găsește absolut tot ce ai nevoie pentru acoperiș. Găsești acolo toți producătorii de țiglă și-ți poți alege ce dorești în funcție de preferințe, nevoi și buget. În plus, Vindem-Ieftin.ro oferă și consultanță în achiziții, livrare la domiciliu gratuit, garanții și certificate de calitate. Și mai au ceva unic în România: îți dau bani dacă filmezi descărcarea materialelor cumpărate. E super simplu: primesc comanda acasă, înregistrez livrarea materialelor și încarc videoclipul pe site-ul companie, la rubrica de recenzii video.”



”E pe bune asta, Pamfile? Chiar îți dau bani ca să te filmezi?”

”De ce te-aș minți? Intră pe site și te convingi singur.”

”Păi și tu te-ai hotărât deja ce tip de acoperiș vrei?” l-am întrebat.

”Eu știu doar că vreau un acoperiș de calitate. Consultanții de la Vindem-Ieftin.ro  mă vor ajuta să găsesc exact materialele de care am nevoie”.

Cum trebuie să fie un acoperiș de calitate?


Din punctul meu de vedere, un acoperiș bun este acela care va trece testul următoarelor probe:


Izolare termică și fonică


Acoperișul ideal ar trebui să fie un bun izolant, atât din punct de vedere termic, cât și fonic. Vreau să-mi protejez casa cât mai bine de ger sau caniculă. Dacă vreau să fac o cameră frumoasă pentru oaspeți la mansardă și voi alege un acoperiș slab izolant, asta va însemna pentru mine costuri mai mari cu răcirea încăperii vara sau cu încălzirea iarna.

De asemenea, nu vreau să aud zgomote puternice la mansardă de fiecare dată când plouă torențial. De aceea va trebui să știu să aleg o țiglă cu un grad cât mai ridicat de izolare fonică.

Ventilare


Un acoperiș perfect pentru mine ar trebui să fie bine ventilat și să nu permită pătrunderea umezelii de afară. Formarea de condens sub țiglă va afecta durata de viață a întregului acoperiș, ceea ce înseamnă alți bani, altă distracție. Mai bine mă lipsesc de o astfel de distracție și cumpăr de la bun început o țiglă care asigură ventilarea corectă a acoperișului.

Rezistență și durabilitate



Acoperișul pe care-l voi alege este unul care rezistă în condiții atmosferice dure pentru că nu vreau să cedeze sub greutatea zăpezii, să se fisureze la impactul cu grindina sau să se strice din cauza radiațiilor solare. Îmi doresc un acoperiș de casă cu o durată de viață considerabilă și-mi doresc un producător care oferă o garanție cât mai mare și cu cât mai puține limitări.

Estetică


Pentru mine e important și acest aspect. Acoperișul face și el parte din arhitectura casei și trebuie să arate frumos. Vreau să văd cât mai multe culori și texturi pentru a face cea mai bună alegere din punct de vedere estetic. Roșu, verde, albastru, maro, negru....oare ce să aleg? Va fi o decizie dificilă, dar cu siguranță o voi scoate la capăt.

Tu cum îți alegi acoperișul?

*Articol scris pentru SuperBlog 2018-Proba 22
**Sursa foto: Vindem-Ieftin.ro-sponsorul acestei probe

0 comentarii: