Te invit la o cafea în hambarul visurilor mele

16:30 AtelierMarbelle 0 Comments


Dacă închid ochii și mă gândesc la casa visurilor mele, sincer nici nu știu cum mi-aș dori să fie. Am în minte frânturi de imagini cu diverse case și clădiri pe care le-am admirat de-a lungul timpului și cu care am rezonat dintr-un motiv sau altul. În capul meu sunt piese ale unui puzzle pe care singură nu reușesc să le pun cap la cap.

Ce știu sigur este că mi-ar plăcea o casă cu un design modern și o compartimentare minimală, în care orice element inutil să dispară. Pe de altă parte, îmi plac și casele vechi, de exemplu cele în stil neo-românesc al anilor de la sfârșitul secolului XIX și începutul secolului XX. Aș putea împrumuta ceva și de la ele...

Îmi plac ferestrele înalte și camerele luminoase. Îmi place cărămida roșie, dar și piatra naturală. Am admirat casele renascentiste și palatele în stil gotic pe care le-am vizitat în diverse locuri din Europa, dar iubesc și liniile simple și fără ornamente ale arhitecturii moderne. Îmi doresc o casă în mijlocul naturii și pentru asta se va potrivi o arhitectură așa zisă organică, adică în strânsă comuniune cu natura, în care se folosesc culori naturale, specifice zonei și materiale locale....

Cineva să mă oprească! Sau măcar să-mi spună ce vreau mai exact, pentru că eu habar n-am! Am nevoie de un arhitect care să-mi înțeleagă ideile năstrușnice, să le pună pe hârtie și să le transforme într-un proiect de casa estetic și fezabil. Am nevoie de un om creativ căruia nu-i e frică să îndrăznească, dar în același timp am nevoie de un inginer care să fie prieten bun cu geometria plană și în spațiu. Iar pe lângă creativitate și inginerie, am nevoie ca acest superman să cunoască una-alta despre obținerea diverselor avize de amplasament și alte chestiuni din-astea legale plictisitoare. Asta ca să nu mai vorbim și de faptul că va mai trebui să verifice implementarea tuturor cerințelor de către constructor.

Poate că acest superman nu există, dar știu sigur că există AIA Proiect, birou de arhitectura din București care poate îndeplini toate activitățile pe care mai sus menționatul superman ar trebui să le facă.

Iar eu pot dormi liniștită că nu-mi cade casa în cap în timp ce dorm. Pentru că, dragilor, casa visurilor mele nu este chiar atât de simplu de construit....


Cum ar trebui să arate casa visurilor mele

Clădirile ar trebui să bucure oamenii, atât din punct de vedere estetic, cât și din punct de vedere al confortului și funcționalității. Nu ar trebui să suferi pentru că nu ai loc suficient în baie sau destul spațiu în bucătărie, așa cum n-ar trebui să te doară ochii când mergi pe o stradă și vezi vreo clădire. Dacă toate clădirile și străzile ar fi ca în imaginea de mai jos, eu nu m-aș supăra...



Am văzut nenumărate case neconvenționale și avangardiste: case cu forme neregulate, case strâmbe, case în formă de OZN sau case cu fundul în sus. E clar, așa ceva nu vreau pentru că nu mă reprezintă și nu aș putea niciodată să mă simt „acasă” într-un astfel de spațiu.

În schimb, ce mi-ar plăcea este să iau un spațiu mare (inclusiv unul vechi sau abandonat) și să-l transform într-o casă numai bună de locuit. Mă gândesc la depozite (rezonabile ca mărime), fabrici mai mici, hambare sau alte asemenea spații, care au o structură rezistentă și care sunt foarte generoase ca spațiu interior. Un astfel de loc, pe lângă faptul că-ți stârnește imaginația și-ți pune la încercare priceperea, transformarea lui într-un spațiu de locuit poate fi o provocare fantastică.

Am văzut câteva proiecte uimitoare, inclusiv cu biserici vechi transformate în case de locuit. Personal nu cred că aș putea trăi într-o biserică, dar un hambar de pe la 1900 nu ar fi deloc o idee rea. 

Îmi și imaginez deja ce spațiu generos aș avea la dispoziție ca să-l transform într-o operă de artă. Iată cam ce idei aș avea și ce ar trebui să pună cei de la AIA Proiect în practică:

Exteriorul


Aș folosi spațiul exterior amenajându-l în cel mai simplu mod cu putință pentru a fi în perfectă armonie cu peisajul natural. Îmi doresc o terasă din lemn masiv pentru a amenaja un loc perfect pentru relaxare și pentru a lua masa în aer liber când vremea este frumoasă.

Interiorul


Spațiul din interior este foarte generos, deci trebuie folosit la maxim. Voi dori un interior care să combine într-un mod plăcut elemente rustice cu elemente moderne de arhitectură. Îmi imaginez ferestre înalte, plasate în așa fel încât să lase cât mai multă lumină naturală să intre în încăpere.

În momentul în care pășesc înăuntru, vreau să văd un spațiu de tip open space, ceva care să te impresioneze din prima clipă. Mă gândesc ca bucătăria și spațiul de living să fie parte din acest open space. Vreau grinzi de lemn pentru că mi se pare că acestea ar trebui să fie nelipsite dintr-un astfel de spațiu. Același lucru cred că se poate spune despre prezența unui șemineu în living: obligatoriu!

Etajul va fi construit  pe de o parte ca un spațiu închis, pentru camere care au nevoie de intimitate, cum sunt dormitorul și baia. Însă îmi doresc și un spațiu deschis, undeva la etaj. De exemplu un hol, un spațiu unde să pui biblioteca, o traversă interesantă construită din grinzi și geam transparent care să facă legătura dintre două camere sau orice alt spațiu de acest gen.

De asemenea, pentru că am copii, eu m-aș gândi la un spațiu mai puțin convențional, de relaxare, situat undeva la etaj. De exemplu, un pat de plasă, situat undeva lângă o fereastră și prins în grinzile de lemn.

Un asemenea proiect, pe cât de interesant, pe atât este de complex. Nu e vorba doar de construirea unor suprafețe, compartimentare, șamd, ci este vorba și de identificarea problemelor (dacă există) la clădirea deja construită: cât de solidă este structura clădirii, dacă trebuie ceva refăcut sau îmbunătățit etc. Un astfel de proiect este aproape imposibil de realizat fără un plan extrem de bine pus la punct și fără un arhitect care să mă înțeleagă, să-mi transpună corect ideile în practică și să mă facă să spun WOW de fiecare dată când intru în casă!


*Acest articol a fost scris pentru SuperBlog -Proba 5
**Sursa foto: aia-proiect.ro



0 comentarii: