CHRISTIAN TOUR susține DREPTUL LA VACANȚĂ

18:32 AtelierMarbelle 0 Comments


Am deschis astăzi Facebook-ul. O prietenă îmi zâmbea fericită de la o terasă din Paris și mi s-a făcut și mie dor... Dor nebun de vacanță, de hălăduit pe străduțe întortocheate și de umblat pe jos până mi se umpleau picioarele de bătături, de băut cafele și mâncat croissante la terasă, de căscat ochii la oameni și de urmărit forfota străzii dimineața.

Sau mai mult cred că mi s-a făcut dor de sentimentul acela de libertate pe care ți-l oferă o vacanță, sentimentul acela de ”n-am nici o grijă” sau de ”nu-mi pasă”. Nu-mi pasă dacă raportul nu este gata la timp, nu-mi pasă dacă șefa s-a trezit cu fața la cearceaf, nu-mi pasă dacă copiii n-au ce mânca astăzi. Da, astăzi chiar ”nu-mi pasă”!

Oare voi mai putea vreodată să retrăiesc acel sentiment? Pentru că astăzi există ”oare ce fac copiii la ora asta”, în cazul în care mă duc fără copii (ceea ce practic e imposibil, dar pot visa, nu-i așa?) sau mai există ”mami, mi-a intrat ceva în ochi” sau ”mami, soră-mea m-a împins” sau ”mami, frate-miu a zis cuvântul cu p” (prost, nu vă gândiți la altceva)...

Iar când am auzit și că operatorul Christian Tour susține Dreptul la vacanță, mi s-au aprins și mie niște beculețe!!! Chiar am și eu Dreptul la vacanță, după toate nebunia, agitația și stresul pe care le îndur în fiecare zi. Am și eu dreptul la o vacanță, dar nu una în care să umblu pe străduțe, ci una în care să stau să ascult păsărelele cum cântă și să stau întinsă pe iarbă, să mă uit la stele. Literalmente am nevoie să mă uit la stele!!

Iar pentru asta, nici măcar nu trebuie să mă duc departe, pot alege o vacanță în România, undeva la munte, la iarbă verde și aer curat, ceea ce-mi aduce aminte de prima mea vacanță adevărată cu gașca de prieteni, sus pe munte.

Prima mea vacanță cu gașca de prieteni la Cabana Sâmbăta din Munții Făgăraș


Se întâmpla cândva prin liceu și era prima dată când plecam departe de părinți. A fost o ieșire de 3 zile, fără stres, doar de capul nostru, o ieșire pe care și acum mi-o aduc aminte cu mare drag. Poate pentru că a fost prima dată sau poate pentru că eram tineri și fără griji sau poate pentru că pur și simplu a fost mi-nu-na-tă!

Țin minte și până-n ziua de azi cum am plecat dis de dimineață sus, la Cabana Sâmbăta, care se află în Munții Făgăraș. Noi locuiam aproape de Sâmbăta, într-un orășel cochet chiar la poalele Munților Făgăraș și cunoșteam traseul din poveștile colegilor mai mari, așa că aventura pe muntele cu pricina era cumva obligatorie pentru niște adolescenți care se respectă!

Cum se ajunge la Cabana Sâmbăta


Cabana Sâmbăta se află la o înălțime de vreo 1400 de m și când eram eu în liceu aveai de mers pe drum forestier vreo 2 kilometri, apoi o parte prin pădure și în final venea urcușul pe munte, pe drum marcat. Acum nu mai mergi pe drumul forestier, poți să-ți lași mașina undeva la baza muntelui, la baraj. Rămâne drumul prin pădure și urcușul propriu-zis, care nu este deloc greu. Există popasuri unde te poți odihni, iar drumul până sus la Cabană durează, cu pauze, cam o oră - o oră jumătate.

Popasurile pe drum de munte sunt un deliciu: bei apă de izvor, dai cu piciorul în pietricele, iar flămânzii mănâncă sandvișurile puse la pachet. Adevărul este că nu există mâncare mai bună decât sandvișurile de la pachet. 

O dată ajunși la Cabană, ne-am petrecut zilele râzând la picnic și mâncând conserve, iar nopțile le-am pierdut cântând la chitară cântece de studenție. Oare astăzi se mai cântă la chitară? Oare astăzi mai știe cineva ”Când te scuturi de zăpadă” sau ”De ce”? Eu țin minte că noi aveam un carnețel cu versurile cântecelor. Și cântam și făceam foc de tabără și ne uitam la stele, pentru că stelele se văd altfel la munte, într-o seară senină. Se văd atât de clar și de frumos, de parcă ești la Observator.

Au fost trei zile fantastice pe care nu le voi uita, chiar dacă după această ieșire au mai urmat și altele, și altele, și altele. De fiecare dată mă voi întoarce acolo cu mare drag. Și chiar am făcut-o, după aproape 20 de ani. Am revenit tot cu aceeași gașcă, dar de data aceasta și cu copiii fiecăruia dintre noi și a fost o experiență de neuitat. Copiii au fost super încântați, chiar dacă nu am înnoptat la Cabană (nici nu știu dacă se mai fac cazări acolo), dar drumul până acolo a fost foarte distractiv pentru ei. 

Dacă vreți să încercați și voi o astfel de aventură cu copiii, vă recomand să vă luați cazare undeva la pensiunile de la Sâmbăta de Sus, iar drumul până sus la Cabană să fie o excursie de dimineața până seara. Dacă vă luați vacanța cu Christian Tour, poate găsiți niște oferte speciale la cazare, merită să vă uitați pe site. 

Da, chiar mi-e dor!





0 comentarii: