Ce trebuie să știi când pornești într-o aventură antreprenorială?

09:08 AtelierMarbelle 0 Comments


Întotdeauna mi-am dorit să am o afacere și am știut întotdeauna că voi deveni antreprenor. Am avut mai multe joburi, în mai multe companii internaționale și niciodată nu mi-am găsit acolo locul. Ceva lipsea, ceva era nelalocul lui, ceva mă măcina. Undeva în sufletul meu, am știut întotdeauna că voi fi antreprenor.
Chiar dacă nu mă credeam în stare să fac pasul de la angajat la angajatorul și nu știam cum să fac acest pas, am SIMȚIT întotdeauna că într-o zi îl voi face. Voi face pasul în gol și voi ateriza în lumea aventuroasă a antreprenoriatului.

Ce înseamnă să fii antreprenor?


Nu oricine devine antreprenor!
Nu oricine care are o pasiune, poate să și-o transforme într-o afacere!
Nu oricine știe să vândă un produs își deschide propria firmă !
Nu oricine știe să conducă un departament într-o corporație își va folosi aptitudinile și cunoștințele pentru a-și înființa propria companie!

Ca să fii antreprenor ai nevoie de CURAJ. Un antreprenor trebuie să aibă foarte multe calități, dar cea mai mare dintre ele este, după părerea mea, CURAJUL. Mai exact, curajul de a acționa și de a-ți asuma riscuri. Pentru că, să fii antreprenor înseamnă să acționezi repede, să știi să riști, să știi să accepți consecințele riscului asumat și să știi să mergi mai departe ”no matter what”, ca să spun așa!

1. Curajul de a acționa
Aproape toți oamenii visează la un moment dat să aibă o afacere. Unii își concep mii de planuri, își imaginează în detaliu cum va arăta afacerea lor, ce vor face și cum o vor conduce. Fac atât de multe planuri și se gândesc atât de mult, încât de multe ori nici nu mai duc la bun sfârșit ce au gândit. Cu cât lași mai mult timp să treacă de la momentul în care ideea a încolțit în mintea ta, cu atât șansele de a le pune în practică scad. Nu mai sta pe gânduri, ACȚIONEAZĂ! Nu trebuie să știi exact încotro te vor duce pașii pe care îi faci, nu trebuie să știi unde te duce drumul, trebuie doar să FACI pasul!

2. Curajul de a-ți asuma riscuri
Mark Zuckenberg spunea: ”Cel mai mare risc este de a nu-ți asuma nici un risc. Într-o lume aflată în continuă schimbare, singura strategie garantată pentru a eșua este de a nu-ți asuma riscuri”. Nu cred că mai este ceva de adăugat la aceste afirmații.

Ce trebuie să știi când pornești într-o aventură antreprenorială?


Pe lângă curaj, ai nevoie de multe alte calități și abilități pentru a reuși. Îmi plac antreprenorii și recomand tuturor celor care-și doresc să aibă propria afacere, să încerce să-și ducă visul la îndeplinire! Apropiații le vor fi potrivnici, oamenii vor cârcoti, vor încerca să-i facă să se răzgândească, însă eu recomand experiența. Gândește-te că, în cazul în care nu îți iese așa cum ai plănuit, vei putea oricând să te angajezi din nou!

Totuși, înainte de a porni pe acest drum, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le știi:

Un antreprenor trebuie să fie dispus în orice moment s-o ia de la capăt. Orice decizie pe care o iei te poate ridica sau te poate doborî la pământ. În cazul în care te-a doborât, ca antreprenor trebuie să știi să te ridici și să înveți din nou să mergi. Un antreprenor nu știe să renunțe!

Dacă ceva nu funcționează, fă o schimbare! O afacere va fi de succes doar dacă respectiva afacere este răspunsul unor nevoi. Nu insista să faci un lucru care nu funcționează, care nu răspunde nevoilor clienților tăi. Chiar dacă tu consideri că ideea este creativă, că proiectul este original, dacă nu este util, renunță și fă o schimbare! E clar că este nevoie de o îmbunătățire și e cazul să nu mai insiști în direcția respectivă!

Succesul unei afaceri nu depinde doar de tine! În spatele unui om de afaceri de succes stă o întreagă armată de oameni. Trebuie să știi să-ți alegi persoane de încredere în jurul tău, specialiști cărora să le poți delega anumite responsabilități. Angajează oameni de calitate și construiește parteneriate durabile cu partenerii tăi de afaceri! În ajutorul tău în acest sens vine platforma BIGG.ro, o platformă B2B (Business to Business) creată pentru a conecta companiile din România cu potențiali clienți care sunt în căutare de oferte și oportunități. BIGG.ro te ajută să-ți găsești cei mai buni angajați, te ajută să te promovezi și te ajută să-ți construiești autoritatea și credibilitatea brandului tău. Intră pe BIGG.ro, vezi care sunt pachetele de servicii și tarifele aferente și fă-ți cont gratuit.
În prima lună, poți testa GRATUIT serviciile BIGG.ro.


Nu fă afaceri doar pentru bani! Banii sunt extrem de importanți și este normal să ne gândim la bani când facem o afacere. Ideea este să nu te gândești DOAR la bani. Afacerea ta este visul tău împlinit. Fă tot posibilul să fie un vis frumos, în care să te simți bine și de care să te bucuri. Scopul în sine nu trebuie să fie banii, ci dorința de a face lucrurile cât mai bine, de a te îmbunătăți constant, de a inova, de a evolua. Dacă gândești așa, cu siguranță și banii te vor urma!

Investește în tehnologie! În secolul nostru, dacă ai o afacere care nu este pe internet, nu prea ai șanse de reușită! Află toate tehnicile de promovare pe net și pune-le în practică. Dacă nu te pricepi la asta, angajează pe cineva care se pricepe. Va fi una din cele mai utile investiții pe care va trebui să le faci.

Clienții tăi sunt barometrul afacerii tale. Bill Gates spune că, de la clienții nefericiți poți învăța cel mai mult. Nu lua niciodată personal un feedback negativ venit din partea clienților. Învață de la acest feedback și îmbunătățește-ți produsul sau serviciul. Întotdeauna este loc de mai bine. Aveți grijă de clienții voștri și țineți minte că un client mulțumit reprezintă cea mai bună reclamă din lume.

Să fii antreprenor este cea mai interesantă aventură de care poți să ai parte! Bucură-te de ea și fă din ea o experiență minunată!
Mult succes!

0 comentarii: