De ce sa cumparam bijuterii handmade?

11:34 AtelierMarbelle 5 Comments


Asa m-a intampinat un prieten dupa cumparaturile de 1, 8 Martie….Dupa ce a colindat prin magazinele si targurile de handmade de prin oras, el a ramas cu impresia ca bijuteriile handmade sunt prea scumpe si se intreba daca merita sa platesti in plus pentru o bijuterie handmade in conditiile in care in comert se gaseste o varietate foarte mare de accesorii de calitate (spune el) si la preturi accesibile:(. De ce sa dau x lei pe o brosa handmade care nu este finisata bine si se destrama la a doua purtare cand pot sa dau x-1 lei pe o brosa impecabil realizata in serie? 

Recunosc ca am fost putin surprinsa si am primit intrebarea ca pe o lovitura sub centura.:(..... In prima faza nu am stiut ce sa-i raspund, mai ales ca am vazut si eu produse handmade care nu au foat indeajuns de retusate. Intr-adevar exista si un farmec al produselor realizate de mana, si anume faptul ca nu sunt perfecte, dar sa nu confundam aceasta imperfectiune cu finisajul care ar trebui sa fie cat mai bine realizat.  Mici asimetrii sunt premise tocmai pentru ca lucram cu mana, insa urme de lipici sau materiale desirate pe produsul finit nu este tocmai recomandat.
Chiar daca produsul este original si unicat, daca nu este indeajuns de finisat, el isi pierde automat din valoare.
Asa ca, fetelor, haideti sa nu mai dam motive nimanui sa spuna ca ar prefera un produs de serie unuia handmade. Mi se pare inacceptabil sa preferam un accesoriu produs pe banda rulanta in defavoarea unuia lucrat manual, care are in spate o mica istorioara, care poate a fost creat tarziu in noapte, intr-o camera de camin, ascultand U2, printre acele ,nasturii si dantelutele cumparate din Bucur Obor.

Pentru ca nimeni, niciodata, sa nu mai stea pe ganduri cand trebuie sa aleaga intre o bijuterie handmade si una produsa in serie, eu va recomand sa:

-Realizati bijuterii originale, sa nu copiati creatiile altora, sa va folositi imaginatia. Daca nu aveti imaginatie, nu are rost sa va apucati de handmade;
-Folositi materiale deosebite, indrazniti sa faceti combinatii jucause de culori, mai adaugati din cand in cand si cate o pietricica pretioasa sau semipretioasa:);
-Faceti produse de calitate, chiar daca va ia mai mult timp sa le finisati.

In rest, numai de bine si jos palaria in fata creatorilor de handmade din toata tara!

5 comentarii:

  1. excelent
    e adevar in tot ce spui... finisajul conteaza!!! dar trebuie un pic de rabdare...pina-i gasim, ptr ca exista muuulti artisti care au produse impecabile... si putem deveni clientii lor fideli

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ai dreptate, sunt multi artisti cu produse impecabile si ma inclin in fata lor:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Prietenul tau e carcotas. Eu zic ca bijuteriile handmade sunt frumoase, dar unele au preturi inexplicabil de mari. Cred ca poti sa ceri mai mult cand esti deja un creator cu un stil recunoscut. Incet, incet iti creezi un brand propriu.

    RăspundețiȘtergere
  4. astept pareri cum vi se par bijuteriile handmade din sticla murano de pe http://dasinu.ro/bijuterii-handmade/bijuterii-handmade-sticla-murano.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna. Eu am un magazin pe breslo cu margele si accesorii metalice. http://www.breslo.ro/Shop/jocul.margelutelor

    RăspundețiȘtergere