Profira Gologan-handmade original din fermoar

08:55 AtelierMarbelle 2 Comments

Ne bucuram sa vedem ca din ce in ce mai multe lume isi descopera pasiunea pentru crearea de produse handmade. Comunitatea artizanilor este din ce in ce mai mare, iar competitia nu poate decat sa fie de bun augur. Artisanii trebuie sa creeze produse mai calitative, mai originale, mai “altfel”. 

Profira Gologan este un creator care ne face sa privim banalul fermoar cu alti ochi: cu rabdare si multa indemanare ii da acestuia o noua intrebuintare, mai “estetica”. Confectioneaza din fermoarul clasic de metal sau din plastic coronite, coliere, clame de par si brose. Astfel si-a imbogatit colectia personala de “podoabe”, dar si pe cea a familiei si a prietenilor apropiati.


Am vrut sa vedem cat este de greu sa realizezi o brosa din fermoar si am rugat-o pe Profira sa ne faca o demonstratie:

Pentru realizarea unei flori din fermoar aveti nevoie de:
-fermoar in culoarea dorita (eu am folosit fermoar metalic gri)
-ata in culoarea similara fermoarului si ac
- foarfeca, pistol de lipit, o bricheta pentru a parli marginile fermoarului sa nu se desire
-sistem de prindere( ac brosa, clips, coronita)











1. Se taie fermoarul in 5 bucati la lungimea de 10 cm si  5 bucati la 6 cm. Se suprapun ambele laturi ale fermoarului si se cos impreuna , in acest fel se executa si restul de 9 bacatele de fermoar, rezultant astfel 10 petale.









2. Petalele  se cos una de cealalta pana rezulta o floare. Se suprapune floarea mica peste cea mare si se cos una de cealalta, iar pe mijloc se poate pune un nasture sau  margelute. (eu am ales sa cos tot o petala rotunda din fermoar in acceasi culoare).


3. Iar in final se ataseaza sistemul de prindere dorit (eu am atasat un sistem format din ac de brosa si clips pentru par). Floarea se poate purta ca brosa, clips de par sau se poate atasa pe o geanta, palarie sau ce va vine prin minte.

Tot la Profira am vazut si multe accesorii confectionate din fetru, care ne-au placut foarte mult:









Profira Gologan va asteapta cu drag pe blogul sau: http://profysbuttons.blogspot.com/

2 comentarii: